26 kesäkuuta 2026

Perjantaissii touhui

Aurinkoine ja melkkes helteine (ei iha päässy siihes saakka) päivä muuttu pilviseks ja sit satoki, mut ukkost ei tullu, vaiks vähä sellaseltaki näytti, ja tuntu - painostavalt.


Tutuste on taas kuvat iha hassus järjestykses. Näköjäs se viimesin kuva tul ekana. Mut oon siis päiväm mittaa aika ajoin tuulettime tuiverrukses pipertäny tätä virkkuuhommaa. Ny näyttää pysyvä lanka solmuuntumat, kuha pittää tarkkaa hualen, ettei kerä pääse lipsahtamaha minnekkää väärääm paikkaha. Esimerkiks kissn hännän viämänä, tai sillee (pit tääki iha käytännös "testat", ku karvatti ehti ennenku huamasinkaa asiaa. Sit ol pallero kiäriny raput ales - ja KAKS kattii peräs. =P Hah!


Aamunäkymä lenkil lähties.


Sipulinkukat tuntuva houkutteleva perhossii ja pörriäissii, mut niit perhossii en erelleskää ehri saar kuvihi...


Kimalaiset keskittyvä tyähös paremmi. Ehtii saar kameranki käyttövalmiiks.


Taas yks isomp varas tomaatis, ja lykkäsin sen multihi. Siin ojjo nuppuiki, ni en poistanu ny yhtää lehtee. Saa nährä jaksaaks se juurii tehrä. Erelline varas kasvaa jo kovaste ja toiveit o sattooki saara.


Maakaapelointihommiev valmisteluit ojjo alotettu. Merkinnät tullu tiäv viärel. Täsä touhus saaraa siirrettyy lopultaki sit meijä vanha pääsähkökaappi uutehe, ja sitä kaut sit pikkuhiljaa myäs sisäl olevaa uutee sähkökaappihi sisäsähköt. 


Napostelukurkkui tulee käytännös päivittäi lissää, minikurkkui aika ajoin ja nyssit tänäpe eka paprika. Pikkase o tomaatteiki alkanu värii vaihtamaha, et ei varmaa kamalan kauvaa mee, ku niitäki saaraa. On tää kivaa aikaa!

Ja tosiaa usseemma peräkärrillist kamaa autotallist ja saunatilast poijes, mut ei toi tavaramäärä tunnu vähenevä lainkkaa. Kummallist! 

Koht tarttee saar vanerii, lautaa, lankkuu ja "runkolautaa", ne kakkosneloset sum muut, miks niitä sit kutsuiskaa. Et niillekki tarttetaa joku tila. Hmmm. Et jos tavaraa lähtee, ni kyl sitä sit tuleeki...

Hyvää viikolloppuu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti