Äiteel vähä jottai muut, ku koton olemist. Käyttii uures kirpparis. Siit om "puhuttu" somes, MUT se yllätti silti.
Valmistautumisis ol Vilpertti-kisuki mukan kovaste. Jos olisisis ollu joku kassi/ kori tai joku, mihi olisisis voinu "tehrä pesää", ni olisisis varmaste tullu mukkaa autohonki saakka. 😆
Jättimäine rakennus, jättimäiset tekstit, ja SILTI me ajettii harhaan enste, ja viäl toisenki kerra. Hah! Pikkase harhaajjohtavii kylttei, nualines, mikkä näyttävä oikein vaa toisest suunnast tulevil. Mut joo, ei meil mittää aikatauluu varsinaiseste ollu, ettei sil. Pyrähdettii vaa katsastuskonttorim pihal tekemäs ympyrää, ja lasi(?)liikkeen pihal kääntymäs, ennenku päästii oikkiaam paikkaha. Mut löyrettii, lopult.
Eka "oho" tul het sisäl astues, et tavaraa o lattiast kattoo, seinäst seinähä, sekalaises järjestykses. Huanekalui, sisustustavaraa, lasi- ja posliiniesineit, lamppui... Pit olla tosi varovaine, ettei tiput mittää - ja siin men sit se "ostosmoodi" enempi sivuhu.
Ja se HAJU! Yäk! Sellase sekalaine vanha kosteen kellarin/ viämärin sekotus. Tuliks rakennuksest, huanekaluist, erilaisist vanhoist tyäkaluvermeist, vai mist, mut se on kamala!
Ei silti käännytty takasi, vaa päätettii, et ku tänne ast tulttii, ni kiärretää ny. Jotenki ees. Etuala valosa, mut koko muu tila hämärä, hyvi sekalaine, lattiat sotkussii, hintalappui puuttu paljo. Eikä siäl kamalaste kyl näyttäny ihmissiikää oleva. Pari omistajan tapast (siis omistajan elkein ainaski), yks kesätyäntekijält vaikuttanu (järjestelemäs tuattei), me ja kaks muut. Loppuu kohre tul jo vähä kiiruski ulos, ku jotenki se haju tuntu jäävän "kii".
Äitee löys jottai, vissii 4,5€ yhteensä, ja mun ostokset teki 2€, jost pualet men kolmeen isoho vanhaan kiiltokuvaha ja kolmeen korttihi loput. Hah! Ny must tuntuu, et vähä välii se kirpparin haju tupsahtaa nokkaha jostai, vaiks VAIHROIN vaatteekki! Pitääks mennä suihkuu ja pest hiuksekki?
Mut kirpparin jälkkee käyttii viäl kaupas ja sit istuttii vanhuste tykön kaffel tovi. Ennenku lährin kotti.
Ens kerral kyl käyrää muuval kirpparil, tonne en nokkaani lait! Mut kiva yhressolon päivä kummiski!




Nyt sanon yök !! kun sellainen vanhojen ehkä likaisten ja hikisten vaatteiden haju on ihan kamalaa. Se vie väkisinkin ostohalut.
VastaaPoistaEi ehkä kauan pärjää tuollainen paikka jos ei saa ilmaa raikkaammaksi.... keinolla millä hyvänsä.