08 kesäkuuta 2026

Pitkäst aikkaa kirpparillaki

Päätin, et ostan KAIK kirjontalankat, mikkä ova alle 3€, jos vaiks löytäisisin sitä punast, mitä tarttisisin toho omaan keske-eräsee joulusee kirjontatyähö, et saisisin sev valmiiks. Ei nää piänet lankanössäkät ny tilaa ainaskaa kamalaste viä.

Löysinki kaks pussii, mut punast ei kyl ollu. Nymmää muistelisisin, et mul o jossai sellane pötkyläks kääritty kirjontakankas, mut MIS? Jos miättiski jottai iha omaa kuvioo, niist lankoist, mitä ny sattuu ittel olemaa. Joku syksyne juttu, näist sävyis? Vaiks siihenki olisisis kiva vähä saar sitä punast sävyy.

En ol viäl iha sinne lankakauppahas saakka päässy, vaiks lähin o iha mukavan ajomatkam pääs, ja hyvil parkkipaikoil varustettu (Mylly). 😄

EDIT. 💜 Pöllöö aatelle. 💛

Lanka"meri" - kaikkee muut on, muttei enää punast... Just sitä "joulun"punast.

Enkä tiär auttaaks nää kuvakkaa, ku nualel merkityt värit näyttävä eril, vaiks ova oikkast samaa. Mittää lankoje nimii ei löyry, jollei toi lankapaffis oleva Svarta Färet ol se? Hmmm.

Käytännös siis täst puuttuu pualet viäl tekemät. Tilanne näkyy paremmi tääl.

7 kommenttia:

  1. Kuule Minz - mitäs jos laitan sinne lankapakettiin punaista kirjontalankaakin?
    Kun on sitäkin mulle kertynyt sieltä ja täältä ja tuolta ja sitten muutama vuosi sitten Mursu tilasi mulle ja ex-ystävälleni kirjontalankoja... Punaista lankaa siis riittää.
    Ja jokaisessa pakkauksessa on aina omat lankansa.
    Ja kaikista pakkauksista aina jää lankaa, niistä kertyy just noita omia pussukoita - olen tässä viimeisiä pistoja pistellessä miettinyt, mitä teen tuosta työstä jääville langoille, kun niissä ei ole mitään värinumeroita, ainoa tieto oli, että ovat Anchorin lankoja.

    Onko se ihan joulunpunainen, joku, esim. DMC:n tai Anchorin tietty numero?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuossahan luki "jouluiseen kirjontatyöhön"...

      Poista
    2. Voiha mahoton! <3 Jos vaa jonkuse jouluse punase kirjontalankan saat laitettuu mukkaa, ni olisisin kyl TOSI kiitolline! Ei sitä varmaa piänt värieroo huamaa, ku noi o pikkuruissii ruutui. Pualet tyäst käytännös viäl tekemät. Mihi kummaha mä sen punasen sit sain "upotettuu", vai oliks sitä oikeest vaa liijav vähä alumperinki...

      Harmi, ettei mul ol mittää tarkemppaa tiatoo antaa tost värist. Reikä numero 19 ollu tosa paffis kii, mut onks se oikeest mikkää värikoodi sinälläs, ni eppäilen...

      Poista
    3. Löysin pari-kolme eri sävyn punaista mitä joutaa matkaan mukaan - toivottavasti joku niistä sopii tuohon. En osaa kuvasta sanoa.
      Jos tarvii tummempaa niin vaihdetaan 😄

      Poista
    4. Kiitokset jo etukättee! <3 Mä luulen, ettei sitä sävyn vaihtookaa tosa nii huamaa. Mä olin valmis jatkamaa jo iham mil punasel vaa, minkä kirpparilt olisisisin löytäny. Mut oranssi ol lähinnä punast, eikä SE ny iha sit kummiskaa käy punasest. ;)

      Poista
    5. Mä kyselen tarvittaessa sulta sitten lankoja takaisin, jos käy niin, että multa langat loppuu 🥰

      Poista